Известие

Collapse
No announcement yet.

Странен електрически проблем

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Странен електрически проблем

    От нова година се заимах с утечка някъде,която не мога да хвана.За два дена акумулаторът е мъртвец,а той е на по-малко от година.
    Мерих на клемите и не хванах консумация над 30мА,а като оставя колата и гъта акумулатора.
    Тази вечер го заредих за пореден път,но вместо да запали,като дам на контакт и таблото изведнъж примижава,а после почва да пречуква реле и таблото мига като коледна елха.Чукането го чувам от местото на релето за подгрева,но не смея да оставя на контакт и да ходя да се ослушвам.
    Чека за подгрева гасне нормално.Помпата отзад подкача,но стартера не позволява да завърти.Дюзата не свети.Всичко освен масло,зареждане и чека за фарове гасне.
    Дайте идея кое да ровя.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

  • #2
    Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
    От нова година се заимах с утечка някъде,която не мога да хвана.За два дена акумулаторът е мъртвец,а той е на по-малко от година.
    Мерих на клемите и не хванах консумация над 30мА,а като оставя колата и гъта акумулатора.
    Тази вечер го заредих за пореден път,но вместо да запали,като дам на контакт и таблото изведнъж примижава,а после почва да пречуква реле и таблото мига като коледна елха.Чукането го чувам от местото на релето за подгрева,но не смея да оставя на контакт и да ходя да се ослушвам.
    Чека за подгрева гасне нормално.Помпата отзад подкача,но стартера не позволява да завърти.Дюзата не свети.Всичко освен масло,зареждане и чека за фарове гасне.
    Дайте идея кое да ровя.
    Пробвал ли си с друг акумулатор?
    sigpic Alfasud/156 1.8ex
    156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

    Comment


    • #3
      и на мен ми беше така. акумулатора просто не беше хубав, а беше на 2 години. взех си бош. поне има 3 години гаранция
      JTD 105+

      Comment


      • #4
        Щом си мерил и не си намерил утечка (приемам, че си достатъчно наясно как се мери за утечка)...
        Батерията и нова да е, според мен има доста неясноти за състоянието в което се продава - дали е правилно заредена първоначално ако я купуваш от някой хипермаркет примерно..?
        А може и да си е дефектна самата батерия...
        От друга страна преди време се бях шашнал, че моя алтернатор дава напрежение под 12 волта, но пък с мултицет за 200 лева се оказа, че си дава точно колкото трябва (така, че и правилно да мериш, отчети фактора "измервателен уред")...
        Имай предвид, че днес сутринта примерно беше -4 температурата - ако не я караш всеки ден колата и по принцип караш на късо разстояние, обикновено с всички включени консуматори (фарове, халогени щото е мъгла сутрин, климатика на макс да размразява стъклата и т.н.), някакси е логично лека-полека да даде фира и здрав акумулатор при такава употреба...

        Като цяло според мен намери един не-нов сигурен акумулатор, сложи го и тествай няколко дена с него, ако и той даде фира вече търси проблема в макината.

        Comment


        • #5
          Или направи проба с друг акумулатор, или твоя го премери (или го занеси да ти го премерят) не с мултицет а с товарна вилка.
          Така ако се окаже, че акумулаторът си е наред, остават 2 възможни неща:

          1 - Тези 30 mA консумация, които мериш или не са верни, или в произволен момент от времето по някаква причина се увеличават значително.

          2 - Съществува някъде лоша връзка, много вероятно самите клеми или масата към купето. Това последното можеш да го установиш като мериш напрежението на акумулатора директно на клемите в момент в който мъчиш да въртиш на стартер. Ако в този момент измериш около 12 V. , това второто предположение се потвърждава.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Ако акумулаторът ти е обслужваем:
            - премери си нивото на електролита
            -провери си клетките с уред - 3.лв. струва в Кауфланд. Трбва да е в зелената зона
            - провери си до колко ти пада напрежението докато палиш
            - мини покрай някой акумулаторджия за да ти го пробва с товарната вилка
            Може да има вътрешен проблем
            - Смени акумулатора, щом утечката ти е в нормата
            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
            156 1.8TS 16V (01.2001)
            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
            0879369082

            Comment


            • #7
              Я вземи си премери хубаво масите на мотора и купето,има някъде там драма според мен
              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                Я вземи си премери хубаво масите на мотора и купето,има някъде там драма според мен
                И кутията с кабеляците на плюссовата клема и самата нея
                Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                156 1.8TS 16V (01.2001)
                147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                0879369082

                Comment


                • #9
                  Да споделя развитието.
                  Който е заложил на акумулатор,познал е.
                  Сутринта успях да запаля и бегом при моите хора в сервиза,както е наполвина разбридана.
                  Мерихме,струвахме,резултата е като от моето мерене.
                  Накрая закачихме гада на бошовския тестер и резултата беше - replace battery.
                  В понеделник ще ида да освиркам продавача.
                  Иначе акумулаторът е Bosch Silver 74Ah 680A 36 месеца гаранция и е на няма и година.
                  Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                  Comment

                  Working...
                  X